Novinka umožní vývojářům vdechnout život digitálním postavám a zajistit mnohem realističtější konverzace a chování. Každý hráč tak ve hře zažije unikátní momenty a hry tak budou ještě blíže realitě. 

Revoluční změny v herním průmyslu jsou na obzoru. Společnost NVIDIA ve spolupráci s předními studii včetně Ubisoftu pracuje na implementaci pokročilých technologií umělé inteligence, které výrazně promění interakce s vedlejšími postavami neboli NPC ve hrách.

Technologický gigant NVIDIA na své konferenci GDC oznámil vedle nového hardwaru Blackwell pro zpracování AI také uvedení sady nástrojů s názvem NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE). Tato sada mikroslužeb založených na AI a strojovém učení umožní vývojářům vdechnout život digitálním postavám a zajistit mnohem realističtější konverzace a chování.

Hloupé NPC postavy budou minulostí

Klíčovou součástí je technologie NVIDIA Audio2Face, jež dokáže vytvářet přirozené animace obličeje a mimiky na základě zvukového vstupu. Propojená s pokročilým rozpoznáváním řeči a převodníkem textu na řeč Riva zajišťuje plynulou a poutavou komunikaci s virtuálními bytostmi.

Kromě audiovizuální synchronizace přichází ACE také s řadou dalších nástrojů pro modelování chování a rozhodování NPC. NVIDIA NeMo například nabízí sofistikované jazykové modely schopné vést smysluplné dialogy a reagovat na hráčovy vstupy přirozeným způsobem.

Naše technologie pro digitální lidi pomohou vývojářům oživit vedlejší postavy a zajistit komplexní animace a konverzace potřebné k tomu, aby digitální interakce působily skutečně reálně,“ uvedl John Spitzer, viceprezident pro vývojářské technologie ve společnosti NVIDIA.

Chytré postavy ve hrách jako nový standard

Již nyní lze výsledky spatřit v ukázkách jako je Covert Protocol, dynamická hra kombinující technologie ACE, Audio2Face, Riva a AI engine společnosti Inworld AI. Nehratelné postavy zde dokážou vnímat okolí, reagovat na hráčovy činy a vyvíjet vlastní strategie, což jen prohlubuje zážitek z virtuálního světa.

Postavy budou schopné reagovat na míru podle akcí hráče. Zatímco doposud byly akce postav předpřipravené vývojáři, nyní dostanou pouze rámec, ve kterém se mají držet a mnohem více svobody a „vlastní“ vůle. Hry tak získají další rozměr. Foto: Se souhlasem NVIDIA

Ubisoft, jedno z předních herních studií, oznámilo, že také zahájila spolupráci s NVIDIA s cílem implementovat ACE do svých budoucích titulů. „Integrace těchto revolučních technologií nám umožní vdechnout opravdový život vedlejším postavám v našich hrách. Hráči tak budou moci zažít mnohem autentičtější interakce přesahující meze dosavadních herních systémů,“ komentovala mluvčí Ubisoftu.

Nejen do her. Technologie zamíří i k pacientům v nemocnicích

Vedle herního průmyslu nacházejí aplikace technologií ACE uplatnění rovněž ve zdravotnictví, retailu, finančnictví a dalších odvětvích. Start-up Hippocratic AI například využívá Audio2Face, Animation Graph a Omniverse Streamer k vytvoření asistenta pro lepší komunikaci se zdravotnickým personálem a pacienty.

Modulace hlasu a synchronizace s pohyby obličeje ukazuje, jaké budou v budoucnu standardy v herním odvětví. Foto: Se souhlasem NVIDIA

Zatímco herní fanoušci se můžou těšit na komplexní světy s realistickými vedlejšími postavami, jiné sféry využijí tyto technologie k efektivnějšímu sdílení informací a přímočařejší komunikaci. Jedno je jisté – setkávání s inteligentními virtuálními bytostmi se brzy stane každodenní realitou.

Zdroj: TZ NVIDIA

Sdílejte:
Komentujte článek (0)

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *